sobota, 15 lipca 2017

,, Zapisane w wodzie '' Paula Hawkins- Recenzja

           

Tytuł książki: ,, Zapisane w wodzie''

Autor: Paula Hawkins

Tytuł oryginalny: ,, Into the water''

Rok wydania: 10 maja 2017

Gatunek: Kryminał

Ilość stron: 368

Opis: „ Alec, obudź się. Obudź się! Nel Abbott nie żyje. Znaleźli ją w wodzie. Skoczyła“. 

„Julio, to ja. Musisz oddzwonić. Oddzwoń. Proszę. To ważne. Oddzwoń, jak tylko będziesz mogła, dobrze? Chcę… To ważne“. 

Kilka dni przed śmiercią Nel Abbott dzwoni do swojej siostry. 
Jules nie odbiera, ignorując jej prośbę o pomoc. 
Nel umiera. Mieszkańcy miasteczka mówią, że „skoczyła“. A Jules musi wrócić do miejsca, z którego kiedyś uciekła – miała nadzieję, że na dobre – aby zaopiekować się swoją piętnastoletnią siostrzenicą. 

Julia się boi. Tak bardzo się boi. Dawno pogrzebanych wspomnień, starego młyna, świadomości, że Nel nigdy by tego nie zrobiła. 

A najbardziej boi się wody i zakola rzeki, które miejscowi nazywają Topieliskiem. 

W tym samym dynamicznym stylu i z tym samym dogłębnym zrozumieniem kierujących człowiekiem instynktów, jakie pochłonęły miliony czytelników jej debiutanckiej powieści, Paula Hawkins przedstawia nowy porywający thriller, w którego tle czają się historie z przeszłości i drzemie siła, z jaką potrafią one zniszczyć ludzkie życie.

Moja opinia: Miałam już raz do czynienia z Paulą Hawkins i przyznam, że jej popularna książka to znaczy '' Dziewczyna z pociągu'' była przewidywalną i stratą czasu książką, lecz jej kolejny debiut , czyli '' Zapisane w wodzie'' to kompletnie coś innego i nie spodziewałabym się, że napisała to ta sama autorka. Beckford miasto samobójczych kobiet położone na północno  wschodnich wybrzeżach Anglii. To tutaj  topiono czarownice oraz w ostatnim czasie tutaj doszło do dwóch tragedii. Czy to przypadek, że w tak bardzo krótkim czasie działo się tam o krok za dużo? Dam ostrzeżenie dla tych, których lubią czytać ostanie zdania książek. Nie róbcie tego, bo będzie dla was to mega spoiler. Niespodziewana pełna przygód książka Pauli Hawkins która podbiła moje serce. Autorka pokazuje odczucia z perspektywy różnych bohaterów i każdy co innego ukrywa. Czy śmierć Nell i Kate było samobójstwem, ucieczką od przeszłości, a może zabójstwem? Kto stoi za tymi morderstwami ? Na te pytania sami musicie, znaleźć odpowiedź.
                                                                                   ***
A może czytaliście już ,, Zapisane w wodzie '' ? Jeżeli tak podzielcie się swoją opinią w komentarzu.

Ocena: 7,5/10 

Pozdrawiam / Czytelniczka Marysia 


3 komentarze:

  1. Książki jeszcze nie czytałam, ale bardzo wiele o niej słyszałam negatywnych jak i pozytywnych opinii.

    Pozdrawiam
    adventureinthelibrary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tylko "Dziewczynę z pociągu" tej autorki i bardzo zawiodłam się. Kto wie, może kiedyś powrócę i przeczytam tą powieść.
    Pozdrawiam :)
    mariadoeseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo zraziłam się do tej autorki, ale tę książkę mam na czytniku i może niedługo po nią sięgnę.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.
    Booki-v.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń